#MĀJOKLIS
Galvenie faktori Balstoties uz savu pieredzi, mēs varam izdalīt trīs galvenos veiksmes faktorus, kas ietekmē remonta kopējās izmaksas, un tātad, to saprātīguma gadījumā, palīdzēs samazināt nevajadzīgās izmaksas līdz minimumam un veikt remontu efektīvi, un tuvināt jūsu cerību piepildījumu 100%.
Projekts Pirmais, un pats svarīgākais faktors – pirms darbu sākšanas nodot savu remonta ieceri meistaram. Ideālā gadījumā tas tiek darīts, izmantojot dizainera vai projektētāja pakalpojumus – sava vai, piemēram, tā, ar kuru sadarbojas meistars, un kura darbus jūs jau esat redzējis vismaz fotogrāfijās. Ja šobrīd jums ir tikai aptuvens plāns, tad meistaru profesionālisma pazīme ir palīdzība detalizēta projekta izstrādē, lai līdz minimumam samazinātu neprecizitātes, un attiecīgi liekus izdevumus remonta laikā. Pareizi sastādīts projekts ļauj ietaupīt uz pārtaisīšanas rēķina, jo bez precīziem tehniskiem raksturlielumiem mēdz būt diezgan grūti nodrošināt pilnu klienta ieceres izpildi. Tas nenozīmē, ka remonta gaitā Jums nevar rasties papildus vēlmes. Tās, protams, ir iespējamas, bet tās jāapspriež kompleksi, lai ņemtu vērā nianses un ietekmi uz jau realizēto remonta daļu. Vēlamies pievērst uzmanību arī tam, ka remonta un būvniecības jautājumos, tāpat kā daudzās citās sfērās, ir grūti nodrošināt ideālu rezultātu, izmantojot neskaidrus izteicienus, kā, piemēram, „uzstādiet slēdzi netālu no durvīm”, „nokrāsojiet sienu pelēku”, „dvieļu žāvētāju uzkariet virs veļas mazgājamās mašīnas” utt., jo šeit nav precīzu izmēru, krāsas koda un augstuma. Šos uzdevumus var interpretēt dažādi.
Tāme Otrais veiksmes faktors – detalizētas un pilnas tāmes sastādīšana un visu vienošanos nostiprināšana uz papīra. Tas ļauj saprast savas iespējas, izvēloties apdares materiālus, sadzīves tehniku un santehniku. Starp citu, pēc tā, cik profesionāli sastādīta tāme, var saprast arī celtnieku profesionālisma līmeni. Piemēram, nevis vienkārši „špaktele, 1 maiss”, bet „špaktele Uniflot, 25 kg”.
Viens no mūsu darba principiem balstās uz uzticēšanos starp mums un pasūtītāju, tāpēc mēs uzreiz paziņojam klientam pilnas remonta izmaksas bez kādām slēptām pozīcijām, par kurām vēlāk nāksies piemaksāt. Ja darbus iedala pēc veida, tad var izdalīt:
1. Demontāžas darbi;
2. Reģipša darbi;
3. Grīdu ieklāšana;
4. Santehnikas darbi;
5. Elektroinstalācijas darbi;
6. Durvis;
7. Apdares darbi (sienas un griesti);
8. Mēbeles;
9. Citi, individuālu darbu veidi, piemēram, balkona restaurācija vai seifa uzstādīšana.
Katrs darbu veids iedalās apakšpunktos, tiek novērtēts un apspriests atsevišķi. Tas ļauj mums atklāti un nepārprotami parādīt, kam tiek tērēta jūsu nauda, un ko jūs rezultātā iegūsiet. Ja pirms darbu veikšanas neņem vērā visas pozīcijas, tad pastāv risks, ka remonta cena būtiski palielināsies. Nevajadzētu sākt remontu, cenu uzzinot fragmentāri un maksājot sākumā par demontāžu, pēc tam par starpsienu uzstādīšanu utt. Sanāk, ka tādējādi jūs piekrītat „kaķim maisā”, jo nevarat saplānot visu budžetu.
Darbu organizēšana Un trešais veiksmes faktors – kompetenta darba organizēšana. Šis punkts ietver pareizu darbu veikšanas un materiālu piegādes kārtību, kvalitātes kontroli un savlaicīgas korekcijas meistaru darbā. Tas prasa zināmas iemaņas un pieredzi. Lielos projektos reizēm pat profesionāļiem nav viegli organizēt darbus tā, lai celtnieki laikus būtu nodrošināti ar visu nepieciešamo, bet tostarp transporta izmaksas būtu minimālas.
Ja jūs tomēr esat nolēmuši remontu savā dzīvoklī veikt paši, tad jāņem vērā, ka jūsu pienākumos ietilps:
1. Darba personāla atlase, bet tā kā atrast labu „meistaru ar zelta rokām” ir diezgan sarežģīti, tad visdrīzāk nāksies meklēt meistarus, kuri specializēsies savā jomā. Bet tas nozīmē, ka remonta laikā jūs saskarsieties ar 5-10 meistariem, kuri savā starpā nekontaktējas un neatbild par iepriekšējā darbībām. Ne vienmēr tāda veida shēma mēdz būt veiksmīga, bet, protams, sastopami arī izņēmumi.
2. Komunikācija meistaru starpā, kuri veic dažādus darbu etapus, t.i., jums jāzina, pirmkārt, šo darbu kārtība, bet otrkārt, jāsaplāno visu meistaru darbs tā, lai remonts noritētu bez dīkstāvēm, bet, ja kāds meistars kavē sava darba termiņus – jāpārplāno nākamo vizītes.
3. Savlaicīgas materiālu piegādes organizēšana, t.i., atkal jau komunikācija ar visiem meistariem un specifisku preču pirkšana/piegāde konkrētiem speciālistiem.
4. Projekta ieceru paskaidrošana meistariem. Visi meistari ir dažādi – kāds visu saprot no pusvārda, bet kāds palūgs detalizētu rasējumu, lai pasargātu sevi no pārtaisīšanas, tāpēc esiet gatavi katram veltīt pietiekami daudz laika, tas ir parasts darba process.
5. Pakāpeniska kvalitātes kontrole, un tas nozīmē labas zināšanas katra speciālista darba specifikā.
6. Pilnībā realizēta projekta kvalitātes garantija, t.i., lai nodrošinātu pārliecību par garantijas apkalpošanu, jums jāvienojas par garantiju ar katru speciālistu, kurš piedalās projektā.
Kopsavilkums Kā jau jūs droši vien pamanījāt, rakstā mēs neiesakām meklēt lētus darbiniekus, materiālu un instrumentu pirkšanu lētāk vai ietaupīšanu uz arhitekta rēķina, lai saskaņotu pārplānošanu. Tamlīdzīga „ekonomija” remonta procesā nereti uzpeld kā zādzības, nekvalitatīva apdare, nervi, termiņu neievērošana, attiecību bojāšana ar kaimiņiem un būvinspekcijas soda sankcijas. Mūsu galvenais ieteikums – izvēlēties sev tādus speciālistus, kuriem jūs varat uzticēties par visiem 100%, kuri visus remonta etapus spēj organizēt maksimāli efektīvi un atbildēt par rezultātu kopumā, nevis pa fragmentiem.
Noslēgumā gribu jums novēlēt atrast patiešām labu komandu un būt apmierinātam. Bet, ja jūs pagaidām vēl tikai plānojat remontu un gribētu uzzināt tā izmaksas, ja to darīs mūsu komanda no Baltic Būves Centrs, tad rakstiet mums pa jebkuru sakaru kanālu vai zvaniet!
Veiksmīgus remontus!
Jūsu komentārs atbilde:
Jūsu komentārs ir publicēts
Ilze
19.11.17 11:04:35
Paldies par saturīgo mājaslapu, publikācijām un bilžu galerijām! Sāk izskatīties, ka kapitālais remonts vecajā daudzdzīvikļu projektā nav nereāls! Veiksmi Jums!
buvescentrs.lv Ilze
21.11.17 11:19:18
Labdien, Ilze! Liels paldies par Jūsu komentāru! Prieks ka publikācijas ar mūsu darbu aprakstu maina Jūsu priekšstatu par kapitālo remontu un tā mērogiem. Lai Jums jauka diena!
Екатерина
22.02.17 14:21:16
Добрый день. Скажите пожалуйста, а составление сметы через вашу фирму на ремонтные работы, какая цена ? Или вы выезжаете бесплатно на дом для составление сметы на работы?
buvescentrs.lv Екатерина
22.02.17 15:21:48
Добрый день, Екатерина! По расчётам стоимости ремонта мы предоставляем следующую комплексную услугу: 1) специалисты выезжают на объект, чтобы осмотреть его состояние и обговорить с заказчиком объёмы работ и пожелания; 2) составляется детальная смета, где учтены все позиции - работы, материалы, транспортные и организационные расходы – из неё можно видеть как полную стоимость ремонта, так и каждой отдельной позиции; 3) после составления сметы происходит ещё одна встреча с клиентом для консультации и коррекции сметы – уже имея на руках смету, заказчик может высказать свои пожелания (что-то убрать, изменить или добавить в смете). После этого мы корректируем смету и заключаем договор с учётом коррекции. Стоимость такой комплексной услуги, если объект находится в Риге или ближайших окрестностях – от 50 до 70 Евро + НДС. В случае, если мы договариваемся с заказчиком и начинаем работы – эта сумма вычитается из общей стоимости работ (фактически возвращается заказчику). Спасибо, что интересуетесь услугами нашей компании!
Эдгар
21.12.16 18:27:24
Интересная статья, спасибо за работу
buvescentrs.lv Эдгар
22.12.16 11:17:48
Благодарим за Ваш интерес, Эдгар. Мы и впредь будем стараться делать интересные публикации, раскрывая секреты и тонкости качественного подхода к ремонту.